2016/06/24

粵音輸入法

有啲時要用到粵音輸入法,因為畢竟身在「本土」,難免有時會打吓「廣東文」。

微軟視窗10好奇怪,一如未升級前嘅視窗,除咗內建嘅嗰幾種中文輸入法之外,並不「歡迎」其他各「法」;最令人莫名其妙嘅,係明明都已經喺「控制台」嘅「輸入法」裏便安裝咗嘅囉喎,喺MS Edge嘅界面裏便就係叫唔倒佢地出嚟,總之就係唔得,包括我最常用嘅「新酷音輸入法」,無從打入要搜尋嘅相關字眼!

最莫名其妙嘅,係「香港粵語輸入法」本來就係MS Office嘅內建漢字輸入程式之一,居然一樣畀佢「踢出界外」,冇法子喺Edge上便露面!

好彩我幾乎唔用Edge, 上網搜尋中文網頁只係用Google Chrome同埋Mozilla Firefox, 所以唔洗被迫用佢嗰啲內建嘅「倉頡」或者「微軟注音」。

講到哩個「香港粵語輸入法」,我甚少喺Office裏便使用,但係喺手機上便就幾乎可以話係一日冇佢都唔得,因為我非常之唔鍾意「倉頡」嘅「夾硬嚟拆字法」,要無理強制死記;更加唔肯「手寫」,因為唔可以單手揸機順便打字,隨時隨地從容發訊息。

Google嘅手機Cantonese Input App包括三種鍵入拼式系統,有「耶魯Yale」、「粵拼Jyutping」同埋「教院式Cantonese Pinyin」三種任隨選擇。

我選用「粵拼」鍵入方式,因為佢喺字母分配上嘅設計好過其他兩種,佢唔用ch, ts, dz 哩三組復合字母做聲母,並且「誰、遵、律」哩三個韻嘅主元音用eo表示,同「靴、想、腳」三韻用oe表示有所區分,對應發音嘅實際差異。

不過其實就算我打嘅係「廣東文」,通常都唔鍾意用「粵音輸入法」乜滯,因為始終都係唔多適應佢使用國際音標j, 譬如個粵字要打jyut, 有啲累贅。只係喺打唔出啲粵語特有字詞嘅時候,先至會切換過去。譬如話,個「嘅」字噉,我以習用嘅「酷音輸入法」鍵入「ㄎㄞˋ」,都一樣可以打得出嚟,因為哩個字喺粵語唔係自造專用,只係現存借用。但係諸如「啲」字呀、「嚟」字呀、「瞓」字呀之類,就冇晒辦法喇,如果唔切換輸入法,就只可以學似以前噉樣,乖乖哋用插入或者複製貼上嘅方法,唔止十分麻煩,仲冇厘樂趣添。

有咗哩種「本土字音輸入法」,需要打「本土話」嘅時候可以有得用,無疑方便好多。對我嚟講,確係冇法子想像手寫輸入、又或者複製貼上嘅滋味。

哩個輸入法仲可以自造詞庫,不過造得嚟真係蚊到瞓囉!未曾措得幾個自造詞之前,真係揀字揀到有啲發,十分之唔過癮!


沒有留言: