2017/09/12

烏犬東東嘅不幸

古村村長喺村外另有居所,但係天氣好嘅話,通常會番入村,利用自己祖屋同涼棚,為週末、假日嘅行山客,提供餐飲服務。

村長收養咗一個烏犬,叫做東東,委以保安同埋保鑣雙重責任。東東入村時只係狗仔,但係大得零舍快,冇做絕育手術,未夠一歲就識得去搵雌犬成其好事。村長話佢去得好遠,早出晚歸,週時唔黐家,甚至有時索性兩三日都唔番嚟。

東東雖然烏卒卒,唔講得話靚仔,但係矯健強壯,從來唔怕牛蜱;並且驍勇善戰,週不時同啲白撞嘅野豬呀、馬騮呀噉、連番惡鬥,曾因此數度負傷。

我估東東唔承認野豬、箭豬、馬騮、浪牛踩入古村,乃係天經地義,所以反應噤鬼躁動。

根本人地九成係本土原生猴、原生豚、原生牛,自古以來就喺哩度自由出沒,反而佢烏犬自己、先至係來歷不明嘅「老外」。佢話就話係叫做「唐狗」,但查實同漢、唐,甚至宋、元、明、清都冇乜關係,至今未能檢測究竟有冇、有幾多原生土狗嘅基因,反而可以假定,實拯係數唔清噤多種「番狗」嘅深度混種,因不列顛殖民帝國嘅因素、包括當時「住洋樓養番狗」嘅高尚風氣盛行、而得以產生、存在、繁衍;若果冇不列顛帝國殖民統治,就唔會有佢,所以英語唔叫佢做 Tong Kow, nor Chinese dog, 而係謂之 mongrel, 意為混種,發音同馬騮嘅 monkey 只係一音之別。

烏犬東東對彼此嘅宗族源流、同埋本土嘅帝國歷史、當然都一無所知,大概仲自以為本土係佢專有,與馬騮、野豬勢不兩立,每每拼死驅猴、逐豚、趕牛;可能睇過吓電視,見人地「本土獨青」「驅蝗」驅得超勁過癮,乃至極度亢奮,所以有樣學樣啩!

敝客覺得噉樣十分唔妥,都好言相勸過佢;我話東東,人地馬騮、野豬呀噉,同你主人一樣,遠喺割地、租借之前,祖祖輩輩就喺本土生活咗好耐;你嘅祖宗呢,反而係後來先至由唔知邊度遷徙入嚟嘅。家吓人地經過村邊,摘些少野果食啫,又唔係入嚟偷你啲嘢,你唔洗對人地噤惡死嘅,吓嘩?牛就話都幾馴,任驅唔嬲啫;啲馬騮、野豬唔係牛噉品咖馬!無謂噤勇喇!

東東趴喺嗰度,既冇回應,亦無反應,應該就係聽唔明,同埋索性當我發噏風!此後驅猴、驅豚如舊,彼此交惡嘅程度自然與日俱增。

前排有一獼幫喺村邊過路,東東又去挑戰,當然又係勇武強悍,以一敵眾;佢追趕人地追到上山,狷入叢林,不惜深陷敵陣。嚡!結果哩趟映真唔好彩,遭遇歷來最兇猛嘅反擊,結果身負重傷番落嚟,一隻腳趷吓趷吓,唔行得乜滯,趴低嘅動作要就住就住,好慢好慢,情狀顯示非常痛苦!並且傷情急劇惡化,顯示已經罹受細菌感染。

須知馬騮啲爛牙同埋口水都唔係嘢少,含附好多惡毒病菌;畀佢咬一兩啖嘅話,我諗東東仲可以當作閒事,但係而家咬到遍體鱗傷,並且有幾處好深嘅傷口。當然東東哩鋪都未必輸得晒,或者會有馬騮畀佢咬死都未定,但係即管各有輸贏,畢竟兩敗俱傷。哩個烏犬真係冇乜必要、同埋唔值得噤勇武。

村長見東東病情沉重,想話帶佢出去市區睇醫生,但係佢就死都唔肯套上狗帶,反而鬼死噤惡,作勢要咬人添!村長唯有喂佢服食抗生素,但係一直唔見好轉。捱咗成個月,傷勢反而越趨嚴重,創口爆裂,流出血膿,終至全身感染,病入膏肓,奄奄一息。村長話係「血毒症」。

週末行山經過嘅愛護動物人士見倒,甚為不忍,向村長要求安排將佢送去市區就醫。

哩勻東東又唔反抗喎,仲乖乖哋自己行入個鐵籠,任由啲義工抬上大飛運走添。

可惜已經為時太晚,終於都係吉犬唔得天相,藥石罔效,一週之後,東東喺寵物醫院不治,與本土長辭,享年三歲!

東東確係一個盡忠守護本土嘅優秀唐狗。噉樣勇武犧牲,能不令人惋惜!

沒有留言: